Omgeving

De camping ligt in de provincie Drenthe, dichtbij natuurgebieden. Vanaf onze camping loopt u zo naar het Terhorsterzand, een natuurgebied met bos, heide en vennen. In het bos is een kleine spartelvijver met zandstrand. Het water in de vijver is hooguit  een meter diep. Het Terhosterzand heeft een aantal zandpaden en het grenst aan het natuurgebied het Dwingelderveld.

Wandelen

Onze camping ligt op de route van het Jacobspad, een wandelroute van Uithuizen naar Hasselt die aansluit op de eeuwenoude route naar de bekendste bedevaartplaats in Europa Santiago de Compostela in Spanje.

Fietsen

Wil jij je klimcapaciteiten ook wel eens testen? Dat kan tegenwoordig ook heel goed in Drenthe. Op 7 km afstand  is hier een splinternieuw fietsparcours op de VAM-berg geopend, een klimwalhalla voor elke sportieve fietser.

Het fietsparcours op de Col du VAM bestaat uit drie klimroutes en één afdaling. De routes zijn in totaal 2100 m lang en hebben een gemiddeld stijgingspercentage van 10%. Op de meest noordelijke route wacht aan het einde van het parcours ook nog eens een keienstrook van 150 meter met een stijgingspercentage van maar liefst 15%.

Nabije omgeving

• Het herinneringscentrum van het voormalig kamp Werterbork. Een bezoek hieraan is zeer indrukwekkend.
  • Monumentendorp Orvelte.
  • Hunebedcentrum Borger. Op een steenworp afstand van dit centrum ligt het grootste hunebed van Nederland. Het dichtstbijzijnde hunebed ligt op 17 km afstand in Diever.
  • Wildlands Adventure Zoo in Emmen. Hier maak je een wereldreis in 1 dag door de jungle, savanne en het poolgebied.
  • Het Nationaal Gevangenismuseum is gevestigd in een voormalig werkgesticht in Veenhuizen. Het museum informeert op interactieve wijze over de omgang met misdaad en straf in Nederland van toen en nu.
  • De Drentse Koe, een speelboerderij en kinderboerderij in Ruinerwold.
  • TT Circuit in Assen.
  • Verder ligt onze camping in de buurt van de steden Hoogeveen, Assen en Groningen. Voor een bezoekje aan een museum of lekker winkelen kunt u hier altijd terecht.

LET OP! Bereikbaarheid

Wegens sluiting van de weg smalbroek. Zijn wij alleen te bereiken via Dwingeloo.
Neem de afslag Dwingeloo, richting Spier/Wijster. Sla af richting Spier, neem daarna de eerste rechts. Neem de afslag links vlak voor het spoor. Rijd langs het spoor, tot de kruising en houd hier links aan. Daarna vind u ons aan de rechterkant!